پارکت چوبی مهندسی شده

تشخیص کیفیت پارکت­ مهندسی شده

پارکت مهندسی شده

هیچوقت فقط به واسطه ظاهر، پارکت ها را قضاوت نکنید. کیفیت پارکتهای چوبی مهندسی شده از درون آن شروع می­شود و اولین سوالی که در ذهن خریدار باید شکل بگیرد این است:

  • آیا پارکت مهندسی شده از چندلایی از جنس نرم چوب و با کیفیت پایین تشکیل شده است؟
  • آیا ترکیبات آن دارای چند لایی با کیفیت بالا است؟

هرچه کیفیت پایین تر باشد، احتمال جدا شدن لایه ­ها (یا اصطلاحا دلمینیشن) بیشتر خواهد بود. اگر در ساخت پارکت های مهندسی، از مواد اولیه مناسب استفاده شود، باعث کاهش تنش در پرس روکش به لایه ها شده و مقاومت آن در برابر رطوبت را افزایش می دهد و همچنین با افزایش کیفیت پارکت، طول عمر آن افزایش می ­یابد.

به طور معمول، کفپوش چوبی مهندسی شده از یک لایه نازک(روکش) از چوب گرانتر که، به یک هسته ساخته شده از چوب ارزان تر متصل شده استفاده می کند. پایداری بیشتر چوب مهندسی شده، با اجرای هر لایه در زاویه 90 درجه نسبت به لایه فوق حاصل می شود. این پایداری آن را به یک محصول جهانی، محبوب و پر طرف دار تبدیل کرده است، که می توان از انواع آن در کاربریهای مختلف استفاده کرد.

بعد از ترکیبات داخلی، لایه بیرونی و سطحی که در معرض سایش است باید مورد توجه قرار گیرد. مصرف کنندگان تا آنجا که امکان دارد باید اطلاعات کافی در مورد روکش کسب کنند. همچنین باید در نظر داشت که کیفیت پوشش نباید با کیفیت فینیش اشتباه گرفته شود. زیرا ظاهر می­تواند فریبنده باشد. مصرف کنندگان باید به خوبی سطح روکش را مشاهده کنند تا از وجود هرگونه عیب بر روی آن آگاه شوند. وجود مشکلی بر روی سطح روکش می­­تواند نشان از این باشد که قبلا در معرض رطوبت یا دیگر مشکلات تولید قرار گرفته است.

اگر این احتمال را میدهید که در آینده نیاز به فینیش مجدد یا رنگ آمیزی مجدد هست، بهتر است که لایه روکش ضخیم تری انتخاب شود. در مورد ضخامت روکش و تعداد لایه­ ها سوال شود زیرا لایه­ ها اضافه می­تواند از کف محاقظت کرده و طول عمر آن را افزایش دهد. هیچ یک از پارکت ­ها حتی پارکت چوبی مهندسی شده کاملا در برابر رطوبت محفوظ نیستند اما پارکت ­های مهندسی شده از مزیت بهتری نسبت به پارکت ­های تمام چوب برخودارند.

خریداران می­بایست راهنمایی نگهداری و دیتاشیت لازم که به وسیله تولید کننده تهیه شده است را مطالعه کنند تا در فهم مشکلات احتمالی محصول از قبیل عیوب سطحی، تاب خوردگی، کاس شدن پارکت و جدا شدن لایه ای به مصرف کنندگان کمک کند.

برای دست یابی به یک تصمیم صحیح به نکات زیر باید توجه داشت:

  1. نوع لایه ­ها
  2. تعداد لایه­ ها
  3. ضخامت روکش
  4. نوع روکش
  5. بالانس و غیر بالانس بودن

متخصصان در حوزه کف، پارکتهای چوبی مهندسی شده را توصیه می­کنند زیرا مزایای آن خیلی بیشتر از معایب آن است. به همین خاظر پارکت ­های مهندسی شده به بهترین انتخاب تبدیل شده­ است.

پارکت چوبی مهندسی شده
Europen engineered wood

مزیت های پارکت مهندسی شده

  1. مقاوم به رطوبت
  2. به صرفه بودن
  3. پایداری زیستی بیشتر
  4. امکان استفاده در مکان­های که پارکت تمام چوب نمی­تواند استفاده شود.
  5. طول عمر بالا
  6. راحتی در نصب
  7. پایداری مناسب در برابر کاس شدن، تاب برداشتن و حرکت کردن
  8. افزایش قیمت متر واحد مسکونی یا اداری
  9. راحتی و لاکچری بودن
  10. در حالی که برای روکش از چوب با مقاومت بالا استفاده می­شود ولی برای لایه­های درونی می­توان از درختانی استفاده شود که سریع رشد می­کنند. به همین دلیل پارکت ­های مهندسی شده از نظر استفاده از منابع اولیه به صرفه تر هستند.
  11. فینیش اجراء شده در کارخانه از طول عمر بیشتری نسبت به فینیش در محل نصب است.
  12. لایه­ های داخلی از منابع تجدید پذیر ساخته شده­اند.
  13. بسیاری از فینیش­های پایه آبی حاوی هیچ ماده­های آلی فرار نیستند.
  14. عاری از چسب فرمالدهید
  15. دقیقا حس گرمای چوب را دارد.
  16. نصب آسان

دیدگاهتان را بنویسید