پارکت بلوط اروپایی بارلینک لهستان
پارکت بلوط اروپایی بارلینک لهستان

پارکت چوبی برای آشپزخانه

پارکت چوبی برای آشپزخانه

محیط هایی با رطوبت بالا مثل سرویس های بهداشتی (شامل حمام، توالت، دوش و وان) یا حتی محیط هایی با ¾ این رطوبت ( همان سرویس بهداشتی بدون در نظر گرفتن وان)، بدترین مکان برای نصب پارکت های چوبی هستند.

پارکت تمام چوب بلوط کرواسی
پارکت تمام چوب بلوط کرواسی

اما در مورد آشپزخانه ها چطور؟

آیا آشپز خانه ها رطوبت بالایی دارند؟

اگر بخواهیم به مکان های مختلف خانه از نظر مرطوب بودن صحبت کنیم، از زیرزمین و دست شویی ها با شدت رطوبت بسیار بالا تا اتاق خواب با رطوبتی بسیار مناسب، آشپزخانه جایی در بین این دو قرار می گیرد.

هرچند در آشپزخانه ممکن است ظرف آبی شکسته و آب آن روی زمین بریزد، یا موقع آبکش کردن برنج یا ماکارونی چند قطره آب روی پارکت ها جا خوش کند اما در صورتی که به سرعت از سطح خشک شوند مشکلی برای پارکت ها بوجود نخواهد آمد.

مواردی را در نظر بگیرید که شما سرکار هستید و قطرات آب از زیر سینک ظرفشویی روی زمین می ریزند، یا ماشین ظرف شویی یا یخچال که چند قطره ای آب از آنها نشت می کند بدون اینکه شما متوجه شوید.

مادامی که رنگ و لاک روی پارکت ها از ورود آب بین درز پارکت ها جلوگیری کنند مشکلی به وجود نخواهد آمد. حتی لمینت ها نیز اگر به خوبی به هم چفت شده باشند و اجازه ورود آب را به بین درز ها ندهند به مشکلی بر نمی خورند.

سه جنبه در ماندگاری پارکت های چوبی

تردد: آشپزخانه ها معمولا پرتردد ترین قسمت خانه هستند. به طوری که بعد از چند سال محل رفت و آمد ها به شکل کاملا مشهودی قابل رویت است. هرچند با چند دست سنباده و ترمیم اسن مشکل حل خواهد شد اما دردسر این کار را باید در نظر داشته باشید.

پارکت تمام چوب

خط و خش/ ضربه: یک کنسرو رب گوجه فرنگی از دستتان افتاد روی پارکت؟ جای آن باقی می ماند. این اتفاق اغلب می افتد؟ می توانید از قالیچه ای استفاده کنید تا از پارکت ها در برابر این ضربات محافظت کنند. همانطور که به اعتقاد بسیاری این کار به زیبایی کف نیز اضافه می کند. از این نظر هم می شود به قضیه نگاه کرد.

رد آفتاب؟ یکی از اثرات نامطلوب استفاده از فرش ها روی پارکت رد آفتاب بجا مانده در اثر تابش آفتاب می باشد. به طوری که بعد از گذشت مدتی رنگ پارکت در محلی که فرش آن را پوشش داده و محل هایی که در اطراف فرش در برابر تابش آفتاب بوده اند متفاوت خواهد بود.

بنابر این اگر آشپزخانه در معرض تابش مستقیم آفتاب می باشد باید این نکته را در نظر داشته باشید.

آیا می توانم در آشپزخانه از پارکت چوبی استفاده کنم؟

بله، می توانید در آشپزخانه از پارکت چوبی استفاده کنید. هرچند اغلب افراد از گزینه هایی مثل کف پوش های پی وی سی، سرامیک و ممحصولاتی با مقاومت بالاتر در برابر رطوبت استفاده می کنند.

با همه این تفاسیر پارکت چوبی به آشپزخانه شما نمایی زیبا، شیک و کلاسیک خواهد بخشید که تا سالیان سال برای شما باقی خواهد ماند.

در هنگام فروش منزل پارکت های تمام چوب به عنوان یک نکته مثبت در معامله ها محسوب می شود و ارزش افزوده ی ویژه ای برای منزل شما در بر خواهد داشت. چیزی که در مورد لمینت و سایر کف پوش ها از ارزش کمتری برخوردار است.

پارکت های تمام چوب تماما از چوب ساخته شده اند پس همان حسی را به شما منتقل خواهند کرد که هیچ چیزی غیر از آن نمی تواند آن را به شما منتقل کند. حتی لمینت ها و سایر کف پوش هایی که شباهت زیادی با پارکت های چوبی دارند.

آب، حیوانات خانگی و بچه ها از دشمنان قسم خورده ی پارکت های چوبی به شمار می روند. اما مشکلی نیست. خوشبختانه در صورت خط و خش برداشتن پارکت های چوبی می توان آنها را سنباده زد. اما آب و رطوبت مسئله مهمتری به نظر می رسد. اما با عکس العملی سریع و به موقع می توان از آسیب دیدن کف هایی که کاملا غرق در آب شده اند نیز جلوگیری کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید