لیاهوم پارکت

کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی

اگر شما هم در خانه یک حیوان خانگی نگهداری می کنید مطمئنا نگرانی ها و دغدغه خاصی برای راحتی و نظافت منزل در نظر میگیرد. یکی از مسائلی که ممکن باید به آن فکر کنید انتخاب کفپوش مناسب برای حیوانات خانگی است که از نظر نظافت و راحتی دچار دردسر نشوید. به طور مثال اصلی ترین مسئله نگهداری گربه و سگ در آپارتمان ریزش موی بدن انها است که با سبک زندگی بسیاری از ایرانی ها تداخل دارد! به عنوان مثال اگر از فرش یا موکت در کل فضای منزل استفاده کنید و عادت به زمین نشستن داشته باشید نگهداری حیوان خانگی احتمالا برای شما سخت خواهد بود.

کفپوش پارکت

کفپوش های مناسب برای حیوانات خانگی

مسئله دیگر عادت ها و بازی های حیوانات خانگی با اجسام است. و شما ترجیحا می بایست کفپوشی را برای خانه خود انتخاب نمایید که در برابر برخی از موارد نظیر کشیده شدن پنجه های حیوانات و ایجاد خراش مقاومت بالایی داشته باشد. هم چنین در بحث های بهداشتی نیز به شما کمک کند. به همین جهت در این مقاله قصد داریم تا برای خرید کفپوش مناسب نگهداری حیوانات خانگی مواردی را با هم مرور کنیم.

پیش از اینکه بودجه خود را خرج یک نوع کفپوش خاص کنید باید همانطور که گفته شد در ابتدا مقاومت آن  کفپوش را در برابر پنجه های این حیوانات بدانید. چرا در صورت انتخاب گزینه نادرست به سرعت و حتی کمتر از یک ماه تمام کف خانه شما را خط وخش پنجه های این سگ وگربه ها خواهد پوشاند. نکته بسیار مهم دیگر که معمولا فراموش می شود و در خرید به آن دقت نمی شود مواد شیمایی است. که برخی کفپوش ها حال یا به خاطر جنشسان و یا به خاطر موادی که در نصب به کار می روند از خود ساطع می کنند و سگ ها و گربه ها و پرندگان که رایج ترین حیوانات خانگی هستند ممکن است به این مواد حساسیت داشته باشند

پس باید در ابتدا بررسی کنید که هم تایل های کف بتوانند پنجه ها را تحمل کنند. و البته فشار بالایی را با توجه به بازیگوشی آن ها تحمل کنند در ضمن تمیز کردن راحت نیز فاکتور بسیار مهمی خواهد بود. چرا که احتمال  لگه گرفتن کف پوش ها در خانه هایی که سگ و گربه دارند بسیار بالاتر است. و شما باید  بدون مشکل و نگرانی کف را با شوینده های مختلف تمیز کنید بدون اینکه به آن ها آسیبی برد و یا رنگَشان عوض شود. از طرف دیگر هم باید بررسی کنید که کفپوش سلامتی این حیوانات را به خطر نیندازد.

پارکت های چوبی بلوط ، افرا، راش یا گردو

پارکت چوبی یکی از کفپوش های پر کاربرد در سر تا سر جهان است . پارکت های چوبی تهیه شده از درختانی مانند بلوط ، افرا ، راش یا گردو از مقاوم ترین پارکت های چوبی ای هستند که در دسترس شما قرار دارند . این نوع کفپوش های مزایای زیادی دارند که می توان به زیبایی و سازگار بودن آنها با محیط زیست اشاره کرد و حیوانات خانگی نیز به خوبی می توانند بر روی این کفپوش ها حرکت کنند.

کفپوش های از جنس چوب بامبو

بامبو یکی از پر کاربرد ترین چوب ها در ساخت کفپوش ها و یا پارکت های بامبویی بوده و از مقاوم ترین ها در برابر عوامل خارجی متنوع به شمار می رود و به خاطر دوام بالایی که در برابر خط و خش از خود نشان می دهد برای خانه هایی که سگ و گربه دارند یک گزینه خوب و مناسب شمرده می شوند. از دیگر ویژگی های مثبت که پارکت های بامبو را برای این خانه ها مناسب می کند ضد لک بودن آن است.بله شما به راحتی می توانید کثیفی ها و لکه هایی که روی کفپوش ایجاد می شوند را با یک طی ساده تمیز کنید. رطوبت و…نیز تاثیر زیادی روی تایل ها نخواهند داشت البته این کفپوش ها درجه های کیفیتی مختلف دارند و سعی کنید مدل های خوبشان را تهیه کنید.

کفپوش های پارکت لمینت مناسب برای حیوانات خانگی

این نوع کفپوش ها در حال حاضر در زمره پر طرفدارترین کفپوش ها در جهان به شمار می روند. از لحاظ ظاهری این کفپوش ها شباهت بسیار زیادی به پارکت چوب دارند با این تفاوت که دوام و مقاومت آنها نسبت به پارکت بیشتر است . به صورت کلی شاید کفپوش پارکت لمینت را بتوان بهترین گزینه برای کسانی دانست که در خانه خود از حیوانات خانگی نگهداری می کنند.

از اصلی ترین مزایای این کفپوش ها می توان به دوام بسیار بالا در مقابله با پنجه حیوانات، قابلیت تعویض آسان، قیمت و هزینه های مناسب، سرمیش و گرمایش مطلوب، شست و شو راحت و بهداشتی بودن کفپوش لمینت اشاره نمود که همه این موارد سبب می شود تا بتوانیم بگوئیم که این کفپوش گزینه ای مناسب برای دارندگان حیوانات خانگی محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید