پارکت چوبی
پروژه پارکت تمام چوب سالید وود

تفاوت پارکت چوب و لمینت در ماندگاری و دوام

پارکت های چوبی یکی از پرکاربردترین کفپوش ها در سراسر جهان هستند. جالب است بدانید در زمان تولید پارکت  چوبی (بر خلاف لمینت) عموما از فرآیند خاصی استفاده نخواهد شد. ابتدا چوب درخت را به الوار و سپس آن ها را به ابعاد های کوچک برش می دهند تا در هنگام نصب با چسب مخصوص به راحتی به کف خانه یا ساختمان بچسبد.

پارکت تمام چوب
پروژه پارکت تمام چوب سالید وود

پس از خشک شدن چسب و سفت شدن لایه های پارکت، سطح پارکت چوبی را به خوبی سابیده و سپس لاک می زنند تا صاف و درخشان شود. در واقع تفاوت اصلی بین پارکت های چوبی نه در فرآیند ساخت بلکه در نوع درختی است که چوب پارکت از آن تهیه شده است.

در حال حاضر چوب درختان بلوط، درخت کاج، درخت زبان گنجشک ، چوب بامبو و افرا در مقایسه با چوب سایر درختان مطلوبیت بیشتری برای ساخت پارکت دارد.

لمینت بر خلاف کفپوش پارکت مستقیما از چوب درختان ساخته نمی شود. در واقع لمینت از مواد ترکیبی مختلفی ساخته می شود که یکی از آن ها چوب است. لمینت کفپوش مدرنی است که از الیاف چوب فشرده شده به همراه رزین ملامین ساخته شده و درنهایت روکش کفپوش لمینت را با اکسید آلومینیوم می پوشانند.

عمر مفید لمینت حدود 10سال است در حالی که پارکت چوبی در صورت مراقبت و نگه داری اصولی بین 50 تا 80 سال عمر می کند. همچنین پارکت چوبی به دلیل ساخته شدن از چوب و طبیعی بودن در گذر زمان طرح و نقش خود را از دست نخواهد داد.

اگر شما از دوست داران محیط زیست هستید و در زمان انتخاب و خرید مراقبت از محیط زیست را در اولویت قرار می دهید بسیار مهم است که بدانید پارکت های چوبی از لمینت های شیمیایی بسیار بهتر هستند. لمینت به دلیل استفاده از مواد شیمیایی رزین و همچنین فشار در تولید به راحتی در طبیعت تجزیه نخواهند شد. در حالی که کفپوش های پارکت به دلیل ساخته شدن از چوب های طبیعی قابل تجزیه و بازگشت به طبیعت هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید