پارکت تمام چوب مهندسی شده
Europen engineered wood

چرا پارکت چوبی مهندسی شده؟

پارکت مهندسی شده تمام چوب مربوط به آینده است. یعنی این پارکت بهتر میماند پارکت مهندسی شده ترکیب لایه های چوبی و چندلایی است که در مغز آن است. وقتی میگوییم چند لایی (plywood)، منظور از کلمه لایی، لایه های چوب است. در حقیقت چندلایی مجموعه لایه های چوبی است که به یکدیگر پرس شده اند. پارکت مهندسی شده هم به همین ترتیب است. البته با شرایطی خاص تر.

پیوند بین لایه ­های داخلی پارکت مهندسی شده، پارکت­ های چوبی را بیشتر مقاوم و پایدار میکند و طول عمر آن را نیز افزایش می دهد. از این رو پارکت­های چوبی مهندسی شده نسبت به پارکتهای تمام چوب از نظر اقتصادی به صرفه تر هستند. پارکت های چوبی مهندسی شده حداقل از سه لایه تشکیل شده­اند و هر لایه با رگه هایی عمود به رگه های لایه بعدی به هم پرس شده ­اند.

این ساختار لایه­ای، پایداری سطح را در مقایسه با پارکت­ های تمام چوب در مقابل خمش، کاس شدن و پیچش افزایش داده و مقاومت بیشتری را به پارکت ­های مهندسی شده می­ بخشد. نحوه تولید پارکت­ های چوبی مهندسی شده، آنها را برای استفاده در کف سازی های مختلف به یک انتخاب مناسب تبدیل کرده است.

عموماً لایه رویی سخت چوب است. این لایه نازک، از جنس چوب انتخاب شده توسط خریدار می­باشد، تا هم به عنوان سطحی محافظ باشد و همچنین از نظر زیبایی در معرض دید قرار گیرد. البته انتخاب لایه خارجی می­تواند بسته به انتخاب مشتری از نوع ­های مختلفی از محدوده نرم چوبها تا سخت چوب ها باشد. لایه رویی پارکت های مورفلور از دو درخت توس و بلوط بدست می آیند که هر دو از سخت چوب ها هستند.

پارکت مهندسی شده
Europen engineered wood

لایه رویی پارکت­ های مهندسی شده باعث زیبایی شده و آن­ها را همانند پارکت­ های تمام چوب می­کند. لایه ­های داخلی میتواند غیر از چندلایی  از مواد مختلفی مانند HDF یا چوب سخت ساخته شود.

در پارکتهای مهندسی شده لیاهوم پارکت لایه های داخلی هم تمام چوب هستند. این لایه های داخلی باعث پایداری محصول نهایی شده و همچنین باعث افزایش مقاومت به رطوبت می­شود. پارکت ­های تمام چوب نسبت به رطوبت، حساسیت بیشتری دارند.

مزیت های پارکت تمام چوب مهندسی شده

  1. مقاوم به رطوبت
  2. به صرفه بودن
  3. پایداری زیستی بیشتر
  4. امکان استفاده در مکان­های که پارکت تمام چوب نمی­تواند استفاده شود.
  5. طول عمر بالا
  6. راحتی در نصب
  7. پایداری مناسب در برابر کاس شدن، تاب برداشتن و حرکت کردن
  8. افزایش قیمت متر واحد مسکونی یا اداری
  9. راحتی و لاکچری بودن
  10. در حالی که برای روکش از چوب با مقاومت بالا استفاده می­شود ولی برای لایه­های درونی می­توان از درختانی استفاده شود که سریع رشد می­کنند. به همین دلیل پارکت ­های مهندسی شده از نظر استفاده از منابع اولیه به صرفه تر هستند.
  11. فینیش اجراء شده در کارخانه از طول عمر بیشتری نسبت به فینیش در محل نصب است.
  12. لایه­ های داخلی از منابع تجدید پذیر ساخته شده­اند.
  13. بسیاری از فینیش­های پایه آبی حاوی هیچ ماده­های آلی فرار نیستند.
  14. عاری از چسب فرمالدهید
  15. دقیقا حس گرمای چوب را دارد.
  16. نصب آسان

دیدگاهتان را بنویسید