پارکت چوب راش

پارکت چوب راش

پارکت های چوبی با انواع چوب های مختلفی تولید میشود که که هر کدام مزیا و معایب متفاوتی دارند. در ادامه اطلاعاتی راجع به پارکت چوب راش جمع آوری کرده ایم که ویژگی ها و مزایای آن را بیان کرده است.

پارکت چوب راش

چوب راش

درخت راش یکی از گونه درخت هایی است که در شمال ایران و در برخی مناطق اروپا رشد میکند و با توجه به عمری که دارد به عنوان یکی از بهترین چوب ها در ساخت محصولات مختلف چوبی استفاده میشود.

پارکت لمینت یا پارکت چوب راش !

پارکت لمینت ها که نسل جدیدی از کفپوش های طرح چوب هستند از ام دی اف یا اچ دی اف ساخته شده است. و در تولید و ساخت آنها از چوب طبیعی استفاده نمی شود.

تولید پارکت لمینت با چوب های مختلف مثل : پارکت لمینت راش ، گردو و یا …  باوری غلط است.

معمولا برخی از کارخانه ها اسم هایی این چنین یا مشابه روی محصولات خود می گذارند اما منظور آنها طرح و نقش چوبی است که روی کفپوش چاپ شده است. و چوب ام دی اف / اچ دی اف مخلوطی از چوب های مختلف است که با هم ترکیب و مخلوط شده اند. چنانچه قصد خرید پارکت با چوب طبیعی را دارید به  فروشگاه لیاهوم پارکت مراجعه کنید.

پارکت چوب راش

جهت اطلاعات بیشتر و خرید پارکت لمینت می توانید با واحد فروش لیاهوم پارکت در تماس باشید .

  • اگرچه کفپوش چوب راش نسبتا سخت و بادوام است، اما به هر حال یک محصول چوبی است و می‌تواند آسیب پذیر باشد. نگهداری پیشگیرانه و مراقبت روتین به منظور حفظ زیبایی طبیعی این کفپوش ضروری است.
  • راه رفتن با کفش پاشنه دار و تیز می‌تواند به مرور زمان به آن آسیب برساند و استفاده از آن باید محدود شود.
  • پدها باید زیر مبل و صندلی‌ها قرار داده شوند تا ترک‌های عمیقی از توسعه و میزان آسیب را به حداقل برسانند.
  • در صورتی نگهداری حیوانات خانگی سعی کنید ناخن حیوانات را گرفته تا از برخورد تصادفی و خراش که حیوانات از اتاق به اتاق دیگر حرکت می‌کنند، جلوگیری کنند.
  • نظافت راش را هر چند وقت یک بار انجام شود تا از آلوده شدن لکه‌ها به چوب جلوگیری شود. دستورالعمل‌های تمیز کردن بیشتر به نوع چوب انتخاب‌شده برای کفپوش، وابسته است.

نکات مهم در استفاده پارکت راش

  • جهت دوام و ماندگاری کار حتما باید پارکت چوب راش روی سطح صاف و همواری نصب و راه اندازی شود.
  • توصیه ما این است که در جهتی که نور خورشید است، نصب انجام شود.
  • پارکت چوب راش را می توان به دو طریق؛ چسب و میخ نصب کرد.
  • اگر قصد دارید از چوب راش برای پارکت استفاده کنید، قرنیزها نیز با توجه به این نوع چوب خریداری شود.
  • استفاده از این چوب در محصولات چوبی و پارکت به دلیل ماندگاری و محکم بودن آن توصیه میشود ولی اگر قصد استفاده در فضای باز دارید بهتر است چوب دیگری در نظر گرفته شود.
  • یکی از تفاوت های اصلی چوب راش با دیگر چوب ها در براقیت آن است؛ یعنی میزان براقیت این نوع چوب بسیار کمتر است و حتی با لاک و روغن های مخصوص پارکت نیز تغییری نمیکند.

میزان شکست و ترک چوب راش

برای نصب چوب راش باید نهایت دقت را به کار برد. با توجه به اینکه کار کردن با آن چندان آسان نیست، قبل از نصب حتما باید خشک شود زیرا احتمال ترک برداشتن آن بالا میرود. برای جلوگیری شکست و ترک خوردن، توصیه میشود حتما از چوب های راش که توسط کوره ها خشک شده اند استفاده کنید نه چوب هایی که به طور طبیعی در هوای آزاد خشک شده اند.

رنگ آمیزی چوب راش

اگر جز افرادی هستید که به رنگ های طبیعی پارکت های چوبی علاقه مندید، چوب راش یکی از بهترین گزینه هاست. اما در صورتی که میخواهید پارکت چوب راش را به رنگ مورد علاقه خود تغییر دهید، پارکت راش پیشنهاد خوبی نمی باشد.

برخی از چوب ها به طور کلی رنگ پذیری خوبی ندارند و یکی از آنها چوب راش است. رنگ های روشن میتوانند روی چوب راش به خوبی عمل کنند اما اگر رنگ های تیره تر مد نظر شماست بدانید که به خوبی جذب چوب نخواهد شد؛ زیرا راش داردی منافذ بسیار ریزی است که رنگ های تیره با توجه به چگالی رنگ به خوبی روی آن نمی نشیند. بنابراین چوب راش و رنگ تیره هماهنگی خوبی با یکدیگر ندارند.

استحکام و ماندگاری

یکی از چوب هایی که میتوان در مکان های عمومی و پرتردد به عنوان پارکت استفاده شود، چوب راش است. میزان سختی این چوب در مقیاسی به نام ژانکا اندازه گیری میشود و مقدار آن برابر است با 1300. ژانکا میزان نرمی و سخت بودن چوب را نشان میدهد.

اگر بخواهیم این مقدار را با یکی دیگر از بهترین چوب های پارکت، یعنی بلوط مقایسه کنیم، ضریب آن برابر است با 1290 ژانکا. هر چقدر این میزان بیشتر باشد نشان دهنده کیفیت و استحکام چوب در برابر فشار و تردد زیاد است.

چوب راش به دلیل ویژگی هایی که در بر دارد، در مقابل خراشیدگی و ضربات نیز مقاومت بالایی داشته و این امر موجب شده است چوب راش به نگهداری و مراقبت کمتری نیاز داشته باشد. ناگفته نماند که مقاومت آنها در برابر سایس نیز بالاست.

یکی دیگر از ویژگی های خوب این چوب مقاومتی است که در برابر شوک دارد؛ این شاخصه موجب ماندگاری و دوام آن در زمان طولانی مدت شده است.

رنگ پارکت چوب راش در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشیدی تغییری نخواهد کرد و میتواند به خوبی رنگ خود را تا مدت زمان طولانی حفظ کند.

مزایای اقتصادی چوب راش

کفپوش چوب راش یکی از پارکت هایی است که به دلیل دارا بودن بافتی کمتر و ظاهری نسبتا ساده و صاف، با قیمت های مناسبی عرضه میشود. هر بخش از درخت راش رنگ های تفاوتی دارد. که با توجه به آن پارکت های راش نیز دارای تنوع رنگ میباشند. چنانچه پارکت از بخش مرکزی تنه درخت ساخته شود، رنگی قهوه ای مایل به قرمز دارد اما اگر از لایه های بیرونی به دست آید، رنگی روشن تر و مایل به سفید دارد.

پارکت راش

پارکت راش یکی از کفپوش های ماندگار و با دوام است که تا سال های سال میتواند برای شما عملکرد خوبی داشته باشد. حسن این پارکت این است که می تواند توسط چسب به خوبی زیرسازی شود.

دیدگاهتان را بنویسید