solidwood parquet unfinished

ویژگی های پارکت چوب بلوط

ویژگی های پارکت چوب بلوط

بلوط بی شک پر طرفدارترین چوب برای پارکت در سراسر دنیاست. ضریب سختی برینل و جنکای بالای این چوب، خواص مکانیکال عالی به همراه ظاهر پر نقش آن، همگی در کنار یکدیگر دلیل استفاده زیاد از این چوب در تولید پارکت هستند. یکی از خواص دیگر چوب بلوط رنگ پذیری آن است و به همین دلیل لیاهوم پارکت پارکتهای چوبی بلوط را در سبد محصولات خود دارد.

پارکت چوبی ساخته شده از چوب بلوط از ویژگی های خاصی برخوردار است که عبارتند از:
• ظاهری زیبا و چشم نواز
• محکم و مقاوم
• نگهداری آسان و بی دردسر
• طول عمر و دوام بالا
• تنوع در رنگ
• تنوع در قیمت
• قدرت رنگ پذیری مناسب
• مقاوم در برابر قارچ ها
• تمیز و بهداشتی
در ادامه، به تشریح برخی از ویژگی های بالا می پردازیم.

پارکت روتیش

پارکت چوبی بلوط و زیبایی

زیبایی و شکوه با تار و پود کفپوش چوبی بلوط، عجین شده است. رگه های پرداخت نشده ی این پارکت ، قسمتی از طبیعت بکر و دست نخورده را به یاد می آورد و رگه های پرداخت شده و منظم آن، بر نظم و قواعد حاکم بر فضا تاکید می کند.

 

پارکت چوبی بلوط و استحکام

پارکت چوبی بلوط در زمره ی سرسخت ترین پارکت های چوبی، قرار گرفته می شود. علاوه بر این که چوب بلوط از گونه ی گیاهان سخت چوب می باشد. ترکیبات و چگالی آن به نحوی است که بر این استحکام و مقاومت می افزاید. چوب بلوط در اکثر مواقع عملکرد بسیار خوبی دارد و به ندرت دچار شکستگی، تاب برداشتن یا خط و خش می شود.

قوی و از نظر ساختاری پایدار

بلوط یکی از پایدارترین محصولات چوبی موجود در بازار است. ویژگی هایی مانند مقاومت طبیعی در برابر حمله قارچ و حشرات به این معنی است که پارکت بلوط مستعد تخریب نیست. شما می توانید انتظار داشته باشید که کفپوش بلوط شما در صورت نگهداری صحیح، طول عمری معادل 25 سال داشته باشد. حتی اگر مکانی که پارکت شما نصب میشود دارای ترافیک سنگین پا باشد، علائم ساییدگی نیز به راحتی ظاهر نمی‌شوند. کفپوش چوبی سالید برای مناطقی با رطوبت و رطوبت بالا مناسب نیست و تولیدکنندگان برای از پارکت های مهندسی شده با روکش 100% بلوط واقعی استفاده می کنند. این بدان معناست که شما می توانید ظاهر بلوط سنتی را هر کجا که بخواهید داشته باشید.

اگر دوست دارید بیشتر بدانید، از لحاظ علمی، سختی چوب با عدد جانکا نشان داده میشود. عدد جانکای بلوط، مانند چوب راش حدود 1300 است که نسبتا عالی میباشد. این عدد در چوب گردو حدود 1000 است که نشانگر سختی بالای بلوط است. در جدول زیر سختی چوبهای مختلف را میتوانید ملاحظه کنید:

پارکت چوب بلوط

 

پارکت چوبی بلوط و نگهداری آسان

کفپوش چوبی بلوط، زحمت تمیز کردن روزانه ی خانه را از روی دوشتان بر می دارد. زیرا در برابر گرد و خاک و آلودگی مقاوم است و آن ها را جذب نمی کند.

یکی از محبوب ترین جنبه های پارکت بلوط نگهداری آسان آن است. مهم نیست که چه پوششی روی سطح اعمال شده است، کفپوش چوبی شما همیشه به راحتی تمیز می شود. بیشتر اوقات تنها نیاز آن، جارو کردن سریع و تمیز کردن ملایم است. دلیل این امر بافت موجود در چوب پارکت بلوط است. به بیان دیگر چشمه های موجود در پارکت بلوط بصورت خطی و امتدادی واقع شده است و لذا آلودگیها روی آن، خود را کمتر نشان میدهند.

پارکت چوبی بلوط و دوام

خیالتان از بابت دوام و طول عمر کفپوش چوبی بلوط، آسوده باشد. چرا که بدون هیچ دردسری، تا 10 سال زیر پاهایتان می درخشد، پس از آن نیز با به کار گیری روش های صحیح برای فرآوری چوب و نگهداری از آن، 15 سال دیگر هم مهمان خانه ی شما خواهد بود.

 

پارکت چوبی بلوط و تنوع در رنگ

درخت بلوط دارای گونه ها و انواع بسیار متنوعی است که همین امر سبب تنوع ذاتی رنگ، در پارکت های چوبی ساخته شده از چوب بلوط شده است. کفپوش چوبی بلوط را بیشتر با طیف رنگ های گرم مشاهده می کنید. رنگ های طلایی و قهوه ای آن واقعا مسحور کننده است.

پارکت بلوط اروپایی بارلینک لهستان

پارکت چوبی بلوط و تنوع در قیمت

چوب بلوط به دلیل گونه ها و انواع متنوعی که دارد. گزینه های زیادی را از رنج قیمتی کم تا زیاد، در اختیارتان می گذارد و شما می توانید متناسب با شرایط جیب تان، خرید کنید.

پارکت تمام چوب سالید وود بلوط کرواسی

ظاهر خنثی و رنگ پذیری بالا

چوب بلوط به دلیل ظاهر خنثی اش محبوبیت زیادی دارد. این امر باعث می شود اتاق های دارای کفپوش بلوط به راحتی تزئین شوند زیرا به خوبی با بسیاری از سبک های دکوراسیون ترکیب می شوند. اگر رنگهای عمیق‌تر یا غنی‌تر را دوست دارید، می‌توانید پارکت بلوط گره دار را انتخاب کنید. این باعث می شود هر گونه گره، دانه و بافت در چوب ظاهر شود و کفپوش شما منحصر به فردتر و جذاب تر شود.

همچنین پارکت بلوط به دلیل رنگ خنثی آن خاصیت رنگ پذیری بالایی دارد و امکان استفاده در رنگ های خاصتر را به مشتری میدهد. در پارکت بلوط  اجرای تم های گوناگون رنگی روی آن میسر است. از پارکت بلوط وایت واش تا پارکت طوسی یا مشکی.

 

پارکت چوبی بلوط و مقاوم در برابر قارچ ها

کفپوش چوبی بلوط، در مقایسه با کفپوش چوبی دیگر، مقاومت بیشتری در برابر موریانه، حشرات و رشد قارچ ها از خود نشان می دهد، پس از این بابت هم خیالتان راحت باشد.

 

پارکت چوبی بلوط و رعایت بهداشت

کفپوش چوبی بلوط در مقایسه با سایر کفپوش های چوبی، گرد و خاک و آلودگی کمتری به خود جذب می کند. در نتیجه یک کفپوش چوبی تمیز و بهداشتی، قلمداد می شود.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که می خواهید از هر چیز، بهترینش را داشته باشید. مطمئنا کفپوش چوبی بلوط نظرتان را جلب خواهد کرد، چرا که این پارکت چوبی، از هر نظر بی نظیر است.

دیدگاهتان را بنویسید