پارکت روتیش اتریش
پارکت روتیش اتریش

پارکت چوب طبیعی از جنگل‌ تا خانه‌ی شما

پارکت چوب طبیعی از جنگل‌ تا خانه‌ی شما

پارکت‌ چوبی کفپوشی ایده‌‌آل و سلامت برای خانه‌های مدرن است. با وجود اینکه دسترسی به چوب‌های مرغوب و با کیفیت یکسان در نگاه اول دشوار به نظر می رسد، اما سالیان متمادی است که این کار در مجموعه لیاهوم پارکت به بهترین نحو صورت می گیرد.

پارکت تمام چوب سالید وود بلوط کرواسی

چگونه از پارکت‌مان مراقبت و نگهداری کنیم؟

آیا به نظر شما نگهداری از یک سینه ریز جواهر اصل با نگین‌های برلیان با مراقبت از یک قطعه سینه‌ریز بدلی یکسان است؟ 
بدیهی است که نگهداری از جواهر برلیان دقت و حوصلهٔ بیشتری می‌خواهد. با این قیاس پارکت چوبی طبیعی و نگهداری از آن دست کمی از نگهداری یک جواهر اصیل ندارد.
رعایت چند نکته مهم در نگهداری از پارکت چوبی، این جواهر ارزشمند را از آزردگی و خراشیدگی و آسیب‌های وارده حفظ خواهد کرد:
1. گرد و غبار و سنگ ریزه دشمن طبیعی پارکت هستند زیرا مانند یک سمباده زبر موجب خراشیدگی سطح پارکت می شوند. برای جلوگیری از این مسئله، در بیرون در ورودی، از پادری‌های مناسب و در داخل راهروی ورودی، از قالیچه استفاده کنید تا از ورود و پخش این شن ریزه‌ها در داخل خانه جلوگیری شود.
2. مواظب سالم بودن تخت کفش و به‌ویژه کفش‌های پاشنه‌بلند باشید زیرا کوچکترین شکاف و وجود میخ‌های برآمده از این پاشنه‌ها، پارکت محبوب شما را زخمی خواهد کرد.
3. جابجایی و کشیدن مبلمان، تخت‌خواب و اثاثیه سنگین بر روی پارکت، باعث خط افتادگی بر روی پارکت خواهد شد. به سادگی با چسباندن تکه‌های نمد یا موکت‌های نرم بر روی پایه‌های لوازم سنگین منزل از این مشکل جلوگیری کنید. 
4. نظافت ساده و آسان یکی از مزایای اصلی پارکت است و بهترین روش نظافت و پاکیزه نگه داشتن این کفپوش، کشیدن جاروبرقی با برس نرم است. بدیهی است که باید از شستشوی مستقیم با آب یا زمین‌شوی کاملا خیس اکیدا خودداری کرد. در صورت نیاز و تمایل به چنین کاری باید بعد از خیس کردن زمین‌شوی، آب آن کاملا چلانده شده و پس از گذشت چند ساعت با اندک نم باقی مانده پارکت را نظافت کرد. با رعایت این نکته مهم سالیان سال جلای لاک پارکت شما چون روز اول تازه و با طراوت باقی خواهد ماند.
5. رنگ چوب، به طور طبیعی در مقابل تابش مستقیم آفتاب و نور معمولی، به دلیل اکسیداسیون، به مرور زمان اندکی گرایش به تیره‌تر شدن دارد. از این رو استفاده از پرده های مناسب برای کنترل تابش مستقیم آفتاب و جا به جا کردن گاه به گاه قالیچه‌ها برای جلوگیری از تغییر رنگ سطوح زیر آنها، کارساز و موثر است.
6. قراردادن مستقیم گلدان بر روی پارکت حتی اگر نشتی آب هم نداشته باشد لاک پارکت را کدر می کند، از این رو، گلدان ها را باید بر روی قفسه‌ها و یا پایه‌هایی با ارتفاع مناسب از کف قرار دهید.
7. با توجه به میزان تردد و رفت و آمد در محیط، هر چند وقت یکبار استفاده از واکس‌های مخصوص و مواد پولیشی سازگار با لاک روی پارکت، بر زیبایی کفپوش شما می افزاید.

دیدگاهتان را بنویسید