پارکت تمام چوب طبیعی بلوط کرواسی
پارکت تمام چوب طبیعی بلوط کرواسی

نکات مهم زمان خرید پارکت

پارکت تمام چوب

در اواخر دهه 1600 زمانی که در خانه های معمولی کف زمین از بتون و در خانه های ثروتمندان از سنگ های مرمر بود نوعی جدید از کف سازی در ورسای فرانسه معرفی شد. در ابتدا این نوع کف سازی جهت مقابله با سرما بود که نقش عایق را ایجاد می کرد. شکل های پارکت در ابتدا مربع، مستطیل، لوزی و سه گوش بود همچنین آثاری از ستارگان و خورشید نیز روی قطعات دیده می شد. استفاده از این نوع کفپوش در آن زمان فقط مخصوص افراد ثروتمند بود. اولین کارخانه پارکت سازی در سال 1339 در سوئیس افتتاح شد؛ این کارخانه با استفاده از درختان جنگل های گرگان و گنبد ایران بهترین محصولات را به بازار عرضه کرد.

ویژگی های پارکت

  1. تنوع رنگ
  2. دوستدار محیط زیست
  3. زیبایی
  4. قابلیت تعویض
  5. دوام
پارکت تمام چوب
پروژه پارکت تمام چوب سالید وود

نکات مهم زمان خرید پارکت

  • دوام

مهم ترین نکته زمان خرید دوام محصول است. ممکن  است برخی از مدل ها از نظر رنگ و طرح برای شما زیبا باشند اما دوام مناسبی با محل کار شما نداشته باشند همین باعث می شود با گذشت زمان کوتاهی مجبور به تعویض شوید.

  • رنگ

انتخاب رنگ نکته مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. بهتر است رنگی متناسب با رنگ مبلمان و سایر رنگ های استفاده شده در دکوراسیون انتخاب کنید.

  • ضخامت

ضخامت به اندازه دوام نیز اهمیت دارد. با توجه به محیط کار و میزان تردد یک انتخاب مناسب داشته باشید.

  • سیستم قفل

در زمان خرید دقت داشته باشید که سیستم قفل بادوامی انتخاب کنید.

  • گواهینامه سازنده

گوهی iso و گواهی فرشته آبی از گواهی های معتبر هستند که برای حفظ سلامتی نصاب و مصرف کنندگان بسیار مهم است.

  • ضمانت

از معیارهای مهم دیگر ضمانت محصول است که بین 5 تا 30 سال متغیر است.

  • درز یا شیار

نوع شیاردار، دارای ضخامت بالایی است اما میزان سایش بالایی دارد.

  • درجه Ac  

درجه AC یا مقاومت سایشی که مخفف کلمه ی  Abrasion Class است از نکات مهمی است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید. این درجه بندی توسط سازمان تولید کنندگان پارکت در اروپا (Association of European Producers of Laminate Flooring) ایجاد شد اما بعدها به عنوان یک استاندارد جهانی برای انتخاب شد. این موضوع یک راهنمایی بسیار خوب برای انتخاب و خرید بهتر است. پس برای انتخاب محصول نیاز است که شما درجه بندی AC را کامل بشناسید.  در واقع این درجه بندی شامل بررسی یک سری عملکرد و فاکتور مانند حرارت، ضربه، رطوبت، خراش، لک و ساییدگی می شود. هرچه کیفیت موارد گفته شده بالا تر باشد کیفیت پارکت نیز بالا تر است.

دیدگاهتان را بنویسید