Europen engineered wood
Europen engineered wood

تفاوت پارکت چوبی مهندسی و پارکت تمام‌ چوب

پارکت چوبی کفپوشی محبوب است که هم از نظر نحوه ی تولید و هم رنگ و طرح، بسیار متنوع است و هر کدام از آن ها، ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

در این بخش به مقایسه ی پارکت چوب مهندسی شده و پارکت تمام چوب می پردازیم.

• در پارکت چوبی مهندسی شده (Engineer Wood)، با هدف مقاوم سازی و بهبود ضعف های پارکت چوبی طبیعی، از چند لایه چوب فشرده در میان پارکت تمام چوب استفاده می شود.

• پارکت چوبی مهندسی شده و پارکت چوبی طبیعی، هر دو از نظر زیبایی و جلوه ی ظاهری، بسیار خوش می درخشند. اما پارکت چوبی مهندسی شده به لحاظ مقاومت و دوام از جایگاه بالاتری برخوردار است.

• بخش قابل توجهی از مراحل پارکت چوبی مهندسی شده، قبل از حضور در محل انجام و آماده سازی می شود. اما مراحل پارکت چوبی طبیعی در محل انجام می شود و آماده سازی قبلی ندارد.

• نصب پارکت چوبی مهندسی شده در مقایسه با پارکت چوبی یک تکه، آسان تر بوده و سرعت عمل بالاتری دارد. به این طریق که نصب پارکت چوبی مهندسی شده بدون نیاز به چسب انجام می شود اما پارکت چوبی یک تکه، علاوه بر آماده سازی در محل، هنگام نصب به چسب نیز نیاز دارد.

پارکت تمام چوب

• در الیاف پارکت چوبی مهندسی شده، تخته سه لا به صورت متقاطع به کار رفته است. در حالی که پارکت چوبی یک تکه، دارای الیافی موازی و بدون دست خوردگی است. همین ویژگی سبب بروز رفتار مقاوم تر پارکت چوبی مهندسی شده نسبت به پارکت چوبی یک تکه، در برابر آب و رطوبت می شود.

• پارکت چوبی مهندسی شده در برابر نوسانات دما و رطوبت محیط، مقاوم عمل می کند. و دچار پوسیدگی نمی شود. پارکت چوبی یک تکه نیز، در صورت نگهداری اصولی، طول عمر بالایی دارد. اما در برابر نوسانات دما و رطوبت محیط، دچار انقباض و انبساط می شود و ترک خوردگی و ایجاد آلودگی صوتی را به دنبال دارد.

• پارکت چوبی مهندسی شده، برای فضاهایی که به سیستم گرمایشی از کف مجهز هستند مناسب است. اما پارکت چوبی یک تکه، برای فضاهایی با این خاصیت، پیشنهاد نمی شود.

• پارکت چوبی یک تکه را می توان بار ها و بار ها با استفاده از روغن جلا، ساب زد و پرداخت نمود. به گونه ای که مانند روز اول بدرخشد. اما پارکت چوبی مهندسی شده به سبب ضخامت اندک لایه ی نهایی، از این ویژگی بی بهره است.

پارکت چوبی یک تکه و پارکت چوبی مهندسی شده، هر دو از چوب طبیعی درختان ساخته شده اند و بنا به شرایط در مکان ها و موقعیت های مختلف، قابل استفاده هستند. این شما هستید که باید ویژگی های محیط را بسنجید. و هماهنگ با آن، دست به انتخاب یکی از انواع کفپوش های چوبی بزنید. کافیست یادتان باشد پارکت چوبی یک تکه برای محیط های مرطوب یا مجهز به سیستم گرمایشی از کف، گزینه ی مناسبی نیست.

بدون شک حضور پارکت چوبی یک تکه یا مهندسی شده. در خانه، دفتر کار، رستوران و کافی شاپ، زیبایی و آرامش آن جا را چندین برابر می کند. و فضایی دلنشین به ارمغان می آورد.
حالا دلتان می خواهد کدام یک، هر روز در برابر چشمانتان خودنمایی کند؟ انتخاب با شماست. 

دیدگاهتان را بنویسید