Europen engineered wood
Europen engineered wood

تعمیر پارکت تمام چوب مهندسی شده

آیا می توان پارکت چوبی مهندسی شده را تعمیرکرد؟

بله، کف هایی با لایه سایشی کمتر از 2 میلی متر، ضخامت را حداقل یک بار میتوان ساب (سمباده) زده، و دوباره رنگ آمیزی نمود. پارکت هایی با لایه رویی ضخیم تر می توانند، دقیقاً مانند چوب جامد SOLID برای چند بار سنباده زده و رنگ آمیزی شوند، همچنین این امکان را می دهد که، خراش ها و فرورفتگی های عمیق تری را که، در طول سالیان ایجاد گردیده را پاک کنید. به عنوان مثال، یک کفپوش چوب مهندسی، با یک صفحه 3 میلی متر، می تواند دو بار سمباده خورده و رنگ گردد.

هرچه لایه بالایی پارکت چوبی سخت تر باشد، مقاومت آن در مقابل فرورفتگی بیشتر خواهد بود، و ظاهر آن همیشه جلوه ای ویژه خواهد داشت. اما سختی چوب تنها عاملی نیست، که باید در نظر گرفته شود. بعد از چند سال استفاده چوب هایی با طرح ساده تر، مانند افرا، ایرادات را زودتر و بیشتر از چوب های نرمتر با طرح های زیاد، مانند بلوط قرمز، نشان می دهند.

پارکت

نصب آسان:

پارکت چوبی مهندسی شده بگونه ای طراحی و تولید شده که، براحتی قابل نصب و چیدمان در مدلهای مختلف میباشد. برخی از تولید کنندگان از سیستم  DIY استفاده میکنند.

  • برخی از انواع این کفپوش های چوبی را نیز میتوان، هم بصورت شناور و هم باچسب مخصوص نصب کرد.
  • استفاده از سیستم کلیکCLICK و یا بصورت GT فاق و زبانه

مقرون بصرفه:

هزینه انجام شده برای پارکت چوبی مهندسی شده شاید، قدری بیشتر از انواع مشابه آن باشد، ولیکن شما این هزینه مضاعف را در طول مدت استفاده از موارد ذیل پس خواهید گرفت.

  • نصب آسان و ارزان.
  • عدم نیاز به رنگ آمیزی پس از نصب.
  • نگهداری آسان و راحت.
  • قابلیت تعویض و تعمیر آسان.
  • و موارد دیگر…..

تمیزکردن آسان و راحت

برای تمیز نگه داشتن این نوع از کفپوش چوبی کافیست، با یک طی مخصوص و مایع تمیز کننده توصیه شده توسط تولید کننده، سطح کفپوش تمیز شود.

پارکت مهندسی شده
Europen engineered wood

نگهداری از پارکت چوب مهندسی

نگهداری از پارکت چوب مهندسی بسیار راحت میباشد، چون که اکثر تولید کنندگان گارانتی 10 تا 30 سال، برای سایش طبیعی روکش و ضمانت مادام العمر، برای محصولات خود ارائه میدهند.

مناسب برای سیستم گرمایش از کف

برخلاف پارکت چوبی جامد یا سولیدSOLID، از پارکت چوبی مهندسی براحتی میتوان بر روی سیستم های گرمابش از کف، استفاده نمود.

پارکت چوب مهندسی متداول ترین کفپوش چوبی در اروپا وآمریکا میباشد.

پارکت چوبی مهندسی شده

از زمان اختراع پارکت چوبی مهندسی در دهه 1960، کفپوش های چوبی مهندسی شده از نظر شکل ظاهری و عملکرد بهتر شده اند، و 30 درصد از پارکت چوبی که، امروز در آمریکا فروخته می شود را تشکیل می دهند. امروزه این کفپوش های چوبی با تکنولوژی پیشرفته ای که، هم اکنون وجود دارد، به گونه های مختلف چوبی، جلوه های خاص و ویژه ای میدهند، مانند سطح خراشیده شده دستی، براق، مات، کهنه، سوخته و ده ها نمونه دیگر.

 

دیدگاهتان را بنویسید